نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان
سال طرح : 1389
مشاهده سایر طرح های امیر نجفی
مفهوم سازمان يادگيرنده توجه زيادي را در ادبيات دانشگاهي به خود معطوف کرده است و اين بدين خاطر است که فرآيندهاي يادگيري برتر به عنوان يک منبع براي مزيت رقابتي بيان شده اند. سازمانهايي که استراتژي هاي خود را در راستاي سازمان يادگيرنده انتخاب مي کنند تصور مي کنند که به بهبود عملکرد دست پيدا مي کنند. هنوز مطالعات تجربي کمي در زمينه اثربخشی سازمان های يادگيرنده گرفته است.در اين مقاله سوال اصلی تحقیق اینست که نمونة مورد نظر تحقيق در چه سطحي از يادگيري سازماني قرار دارد، وضعيت مطلوب آن چيست و نحوه ارتقاء ازوضع موجود به وضع مطلوب چگونه است؟، همچنین ابزار گردآوري داده ها در اين تحقيق پرسشنامة سازمان يادگيرنده مي باشند جهت تجزيه و تحليل اطلاعات نیز از دو شيوة آمار توصيفي و آمار استنباطي استفاده شده است، سرانجام در 6 شرکت ايراني در زمینه خودروسازی آزمون گردید و نتایج نیز اعتبارسنجی شد.